torsdag 29 januari 2009

Fredag i morgon!


Sista dagen på jobbet innan helgen. Borde vara skönt men jag har så många möten att jag inte hinner jobba. När ska man göra sitt vanliga jobb när man deltar på alla möjliga sammankomster. Måste börja gallra.

Satt och läste en hel del i dag. Ni vet beta av alla mail man får "fk". Fk=för kännedom också är det åtta bilagor med sammanlagt ca 100 sidor att läsa igenom. Projektdokument om ett projekt som bara angränsar till det projekt jag jobbar med. Pust!! (Sååå tråkigt och jag frågar mig om jag kommer att ha nytta av det jag läser). I alla fall, när jag satt där och läst började det klia i näsan..... tittade mig omkring och upptäkte att jag satt i en driva av damm. Bara att börja städa. Leta fram Mirakletrasan, röja undan på skrivbordet. Sagt och gjort, nu glänser det på mitt rum. Kände mig helt plötsligt väldigt nyttig, som om jag gjort något vettigt till skillnad från att läsa fk. Konstigt! Städa brukar ju komma ganska långt ner på listan man har lust att göra. I detta fallet kom alltså städa före, då fattar ni hur extremtråkiga projektdokument kan vara.
Bilden ovan är tagen av Underbara Matilda. Sov gott mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar