torsdag 4 februari 2010

Har jag sagt att jag gillar älgar?


Rådjur ser jag i stort sett varje dag hemma men älgar...När Hugo var lite hade vi fyra älgar som vistades i området. Sedan dess har jag i stort sett dagligen spanat ut genom fönstret på övervåningen i hopp om att få syn på dem igen. Och så i tisdags hände det! Två stora älghonor smög precis utanför tomten. Kul! Och i går såg jag dem igen. Denna gången låg de ner ca 10 meter från tomtgränsen. där låg de i flera timmar och jag hängde vid fönstret och spanade när jag kom på att detta måste förevigas. sagt och gjort, på med vinterkläder! Pulsade fram i snön med kameran i högsta hugg, höll på att krocka med ett hungrigt rådjur. Spännande, på jakt efter vilda djur. Hugo var övertygad om att det var åsnor eftersom de inte hade några horn men jag höll fast...det var älgar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar