lördag 28 maj 2011


Hej hopp! Lördag igen. Tiden går så fort. I dag är det lungt. Inget på schemat. Hugo skulle ha spelat tennis kl 11 men han har lite ont i magen. Anders fick hämta honom i skolan igår eftersom han kräkts.... Roligare kan man ha! Tur i oturen att detta inträffade nu och inte dagen för vår resa. Jo, snart är det dags. Man har sina knep för nedräkning. Typ; 3 maj tänkte jag att nästa gång det är 3: ska vi åka, det är inte långt dit. Nu kan jag tänker jag att nästa gång det är fredag åker jag, nu är det verkligen inte länge kvar. Det handlar om "coping". Coping är ett begrepp inom vårdvetenskapen " en persons förmåga att hantera stressfyllda och känslomässigt krävande situationer". Tycker att man kan applicera coping även på min situation. Det är nämligen mycket känslomässigt krävande att bara vänta och vänta och vänta.....
Snart är vi där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar