tisdag 4 december 2012


Detta mail skickade jag till Linus Jonkman idag. Får jag svar kommer det på på bloggen - lovar!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Linus

Jag har en fråga ang ditt inlägg om introverta (10-listan). Det är så kul för det stämmer klockrent med en person i min omgivning. Hen är så introvert att det är inte en kattunge som dör när han blir avbruten utan en hel kull.
Men när vi diskuterar detta så får hen det att låta som om att de som avbryter andra och för övrigt inte beter sig som introverta, är ohyfsade och har brist på uppfostran. Hen tycker det är ofint att avbryta någon men för mig passerar det obemärkt förbi.  Men jag tycker det är så man har ett samtal. Att man interagerar med varann inte har en monolog som sedan ska besvaras av att motparten drar sin monolog.

Min undran är helt enkelt om du kan skriva om oss extroverta också?

Är det så att man kan tänka introvert/extrovert = konsensus/konflikt?

Jag räknar inte med att få svar men om du tycker det vore kul att ge de extroverta lite utrymme (och upprättelse) vore jag glad och tacksam.

Vänliga hälsningar
Jessica

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tror ni? Får jag någon respons?

1 kommentar:

  1. Hej Jessica =) Jag hoppas att jag svarade dig på detta. Annars skäms jag lite =/

    SvaraRadera