fredag 24 juli 2009

Matilda, den lilla gottegrisen, har åkt med sin pappa till Kroatien på semester. De bor i farmors och farfars hus och blir bortskämda. Pratade med henne som hastigast igår och då skulle då precis gå ner till stranden. Bara för att hon har det så skönt och jag inte har det har jag lagt ut ett kort som hon kommer att bli helt GALEN över att ha hittat på bloggen (HiHi, rätt åt dig!). Hon hinner vara hemma hela 5 dagar innan det är dags för att resa på semester igen. En del har det bra!Härom dagen fick Anders och Hugo för sig att de skulle baka bullar. Gott, men inte kul att baka. Jo, själva bakandet kanske men det ska diskas och torkas och fixas och trixas. Bra att andra har lust till det.
För två veckor sen gick pumpen i tvättmaskinen sönder. Anders hittade 13 tops när han skruvade i sär eländet. 13?? Hur kan det vara möjligt! Jaja, han fick tag på en ny pump och lagade maskinen i alla fall. Som han säger: "Jag kan laga nästan allt, bara jag har alla delar". Men inte slut med det... nu har diskmaskinen börjat krångla. Det blir liksom inte rent. Och när jag öppnar maskinen efter att ha kört den är disken blöt och inte så där ångande och varm som den ska vara. Alltså, ett värme-element har gått sönder. Vi har bott har i 6 år så det är väl dags att lite saker ska bytas antar jag. Undrar just hur många tops han kommer att hitta i diskmaskinen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar