lördag 12 december 2009

Tyvärr Calle....

..du vann inte Idol. Men å andra sidan har du nu möjlighet att göra vad du vill. Det har inte Erik.
Har blivit stoppad av polisen två dagar i rad. Senast var på väg hem från jobbet i går. Blev faktiskt lite nervös ett tag eftersom jag hade haft med mig min Dunderglögg till jobbet. Vet ju att den är ganska stark så vi såg till att den blev urdrucken tidigt på dagen. Jag var faktiskt lite snurrig när det var dags för lunch. Är det fortfarande så att man måste ha körkortet med sig när man är ute och kör? Känns lite gammalmodigt på nåt vis. Allt finns ju att tillgå över nätet. Tänkte kanske att körkortet skulle visas upp så att man kunde identifiera sig, alltså att det egentligen borde funka lika bra med vanlig leg. Men i Sverige finns ju ingen lag (tack för det) att man måste ha id-handlingar med sig. Alltså; vad är syftet med att man måste ha körkortet med sig?? Så att polisen ska slippa ringa eller wappa sig in på körkortsregistret? Kan nån som vet tala om för mig hur det ligger till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar