onsdag 12 oktober 2011

I morses svar det kallt. Första riktigt kalla morgonen. Så nu finns det ingen återvändo, eländet är här. De senaste dagarna har jag frusit både dag och natt. Funderar på värmesockor man kan värma i mikron, kanske vore gosigt att ha på kvällen när man kryper ner? Både jag och Anders har dessutom drabbats av gammal hederlig höstförkyldning. Allt är som det ska. Fattas väl bara att någon av barnen kommer hem med magsjuka..... Nu till något roligare, nämligen fotboll. Bestämde mig igår kväll att inte titta på eländet. var såå säker på att det skulle bli samma utklassning som sist (4-0). Innan jag försvann från TV-rummet hann jag se första målet. När jag förstod att det var Kim Källström som skulle slå frisparken kände jag " Kom igen nu Kim! Nu får du ta din revanch. Anders Svensson har levt så länge på sin frispark han satte i VM. Nu är det dags för dig att också sätta ett frisparksmål i en viktig match!" OCH han satte den. Puss på dig, Kimpa. Du är bäst. Många här i trakten har svårt för Kim eftersom han tidigare petat Anders Svensson ur start-elvan. Hoppas han är förlåten nu!

4 kommentarer:

  1. Jag tittade på matchen igår! Åtminstone nästan, men jag såg lite grann då och då och framförallt såg jag när de stod på rad, så där som de gör före matcherna liksom?
    DÅ såg jag en söter en och det var visst Tim Källström (som jag trodde hette Kärnström?) I alla fall... :)
    Dessutom skulle jag säkert tyckt att några av gossarna i biosalongen var lite småläckra åtminstone ;)

    SvaraRadera
  2. Marita!! Han heter KIM!!

    SvaraRadera
  3. Ja okej, förlåt. Men jag såg nästan på fotboll och jag vet hur det slutade :)

    SvaraRadera
  4. Alltid en början...

    SvaraRadera