måndag 26 mars 2012

I dag ringde Matilda mig på jobbet och frågade om jag kunde svara på en fråga. Visst, sa jag. OK, jag skickar den på Facebook sa hon.
Detta är "frågan" jag fick: Vilken betydelse har de olika folkrörelserna hade för demokratiseringen av Sverige? Resonera dig fram till vilken folkrörelse haft mest betydelse för utvecklingen från sent 1800-tal och tidigt 1900-tal till det svenska samhälle vi lever i idag. Vilken anser du vara den viktigaste (eller mest intressanta) och varför just denna? Tack för den frågan! När jag vänligt men bestämt meddelade att jag inte tänkte svara på den frågan skrev hon bara -Ta denna då: Vilka konsekvenser hade den industriella revolutionen för befolkningen i Europa och vilka var de grundläggande orsakerna till att Sverige blev ett industriland? Vilka tjänade mest på industrialiseringen i Europa och Sverige?
Lilla hjärtat.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar