onsdag 6 maj 2009

Japanskt körsbärsträd

Vissa har det blivit vackert ute? Nu har i och för sig snart de japanska körsbärsträden (snart) blommat över men jag tycker det är ljuvligt. På valborgsmässoafton var jag och köpte ett alldelse eget körsbärsträd. ser redan fram emot nästa år då jag ska få njuta av det i min egen trädgård. Eftersom trädet har så kort blomning köpte jag även en Klematis att plantera vid foten av trädet. I min tanke kommer Klematisen att klättra upp i trädet och fylla det med nya rosa blommor, fast lite senare på sommaren. Hoppas, hoppas min tanke var bra, det skulle bli fin. Det var lite kul när jag skulle åka och köpa trädet faktiskt. Har ju som sagt en Yaris. Fattar inte riktigt hur jag tänkte när jag åkte till Blomsterlandet med bilen och skulle köpa ett TRÄD. Som ni förstår gick det inte så bra. Det var bara att betala trädet och be om att få komma tillbaka senare för att hämta det.


Nedan ser ni status för mina blommor den 28/4. Oootroligt, men sant!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar