måndag 26 oktober 2009

I helgen var vi på bröllop. Det var min morbror Ulf som gifte sig med Lena. Trevligt att träffa släkten på andra tillställningar är begravning. Det brukar ju liksom vara där man ses annars om man inte brukar umgås vill säga. Det var i alla fall mycket trevligt att vi blev bjudna. Bröllopet var i Seglora kyrka och festen i bygdegården. Innan den stora dagen diskuterades det livligt hemma om vem som skulle köra hem på natten. Matilda, som alltid har huvudet på skaft, tyckte diskussionen var helt onödig..."Sluta tjata om det. Ni kan väl köra halva vägen var!" Bra tänkt Matilda. Det var ialla fall Anders som körde hem, så det så. Här kommer lite kort från i lördags:



Om ni tittar noga på bilden här ovan ser ni att min stolliga morbror gifte sig i shorts! Det var typiskt honom att spexa till det. Lättade helt klart utt stämningen. KUL!
Matilda är så rolig. När vi sprang runt i affärer i fredags för att köpa klänning till henne kläckte hon många sköna kommentarer.
Matilda: Jag vill inte ha en svart, eller vit, eller......brun.
Jag: Vilken färg vill du ha då?
Matilda: Vanlig.
Jag: Matilda du kan inte svara vanlig. Det är ingen färg! Vilken färg vill du ha?
Matilda: En fin.
Visst är det underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar