fredag 20 mars 2009

Fredag!

Äntligen skriker hela jag! Varför är det så underbart med fredagar? Är man så lycklig för att en vecka har gått utan några större problem? Eller är det för att man ska få vara ledig 2 ynka dagar? Förresten är man knappt ledig på söndagar eftersom man (i alla fall jag) planerar inför kommande arbetsvecka. Den största frågan av alla är: Hur kommer det sig att det är måndagar oftare än fredagar? Konstigt!
Missade pilates/yoga-klassen i går. Tråkigt! Detta innebar att jag snabbt bokade in mig på ett extra spinningpass i kväll. Härligt! Spinning är verkligen kul. Är det någon som mot förmodan inte har provat? Gör det!
Snart är det dags för mig och Matilda att åka till Stockholm. Vi ska hälsa på min bror och Caroline. Längtar! De bor på Östermalm, precis vid Fältöversten (en galleria). Det var så kul för härrom kvällen kom Matilda och kramade mig och sa: Mamma jag längtar till Fältis! Teenage!
Hugo har verkligen blivit stor och duktig den senaste månaden. han har liksom skärpt till sig. Numer tar han alltid på sig alla kläder själv. Möjligtvis hjälper jag honom med dragkedjan. Och i går när jag var inne i duschen passade han på att överraska mig med att plocka fram frukost. Utan att jag bett honom. Han är smart också för vi fick varsin smörkniv och varsin osthyvel så att vi skulle slippa vänta på varandra. Smart kille!
Nu är det strax dags för underbart kaffe. Tänk vad gott det första kaffet på dagen är...mmmmm. Någon som har testat nått nytt kaffe och kan tipsa om goda sorter? Maken och jag håller just på att testa oss igenom Zoegas sortiment för att hitta en favorit. Just nu leder Forza.
Härliga fredagskramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar