måndag 30 mars 2009

Galenskap!

En eftermiddag under förra veckan drabbades jag av galenskap. Total galenskap! Har nämligen anmält mig till Lidingöloppet. Fattar ni? Fattar jag? Ni känns det helt orimligt men just då, när jag anmälde mig, var det helt normalt. Nästan alla jag pratat med varnade mig för abborrebacken. Därför har jag ägnat en del av helgen åt att hitta en bra träningsbacke som är riktigt lång och brant. Och i går när jag trodde hoppet var ute kom jag på det! Från Gingri by upp till bygdegården, så klart! Jag mätte avståndet också. Om jag startar hemma och springer upp till bygdegården och tillbaka blir det ungefär 9 km.
Var inne på iForms hemsida också. Där kunde man få ett träningsschema så att man på 12 veckor kommer i sådan form att man klarar springa en mil. Min 12-veckorsperiod startar idag, bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar