onsdag 16 september 2009

Ska man skratta eller gråta?

Jag säger bara Anna Anka (som från nu kallas AA). Vad ska man säga? Visserligen var hela programmet "Svenska Hollywoddfruar" en kulturchock av stora mått, MEN.... De andra, Maria och Agnes-Nicole (hette hon så när hon bodde i Borås??) var ju ganska oförargliga, helt vanliga Bimbos, MEN... AA! Har ni sett på maken? Hennes förnedrande ord om de som bara tjänar 16000 dollar om året (samma summa som AA lägger på make up per månad!) och om sin makes fans. Skamligt! Så otroligt elak och falsk trodde jag ingen kunde vara. Och vilket ovårdat språk! Jag kan i och för sig förstå att hon drog från Sverige för inte hade hon, arketypen för Whitetrash; haft någonting att komma med i gamla svedala. Här har vi sunda värderingar, eller hur?
Förnekar inte att livet skulle underlättas betydligt med mer (mycket mer) pengar på banken. (Ja, jag älskar pengar!). MEN skulle det innebära att jag fick sälja mig (låta gubbar 30 år äldre än jag slåss om vem jag skulle tillfredställa på bästa AA-manér) och låta hela min värdighet knycklas i hop (som en dollarsedel?) och kastas på sopberget skulle jag hellre leva som en fattig lus med hedern i behåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar