onsdag 16 september 2009

Träning

Hej Hopp!
Jag vet en sak som AA har som jag också skulle vilja ha (förutom obegränsat med pengar). En PT (personlig tränare). Men Friskis och Svettis funkar också bra. I kväll var jag på ett kombipass, Core/spinning 90 min. Så nu är jag svettig, hungrig, trött. Och precis så fullproppad av välbefinnande man är efter träningen. Denna höst har jag tänkt prova alla typer av pass som Friskis och Svettis i Borås erbjuder.
Förra veckan provade jag Afrodans. Det är Kraftfullt och energigivande, den perfekta blandningen mellan träning och dans! Fötter som stampar, armar som sveper och rumpor som svänger till trumrytm. Syftet är ett danspass utan komplicerad koreografi som upplevs kraftfull och frigörande med stora rörelser och låg tyngdpunkt. Afrodans tränar konditionen och ger energiförbrukning. Ryggen och bålens muskulatur stärks och ryggraden blir smidig. Höfterna och axlarnas smidighet förbättras och ben och säte stärks. Då man dansar barfota får även fötterna bra träning.
Ny favorit vad gäller gympa är sedan ett par veckor KI. En spännande och annorlunda jympa på medelnivå inspirerad av österländska träningsformer som qigong och kampsportstekniker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar